Carrera GTS: Ještě sportovnější Porsche 911

S větším výkonem, ještě dokonalejší jízdní dynamikou a výrazně sportovně zaměřenou výbavou přebírá nový model 911 Carrera GTS vrcholné postavení v rámci modelové řady Carrera. Nová Carrera je vybavena šestiválcem o objemu 3,8 litru a výkonu 408 k, což je oproti modelu 911 Carrera S posun o 23 k výše.

Nový sportovní model se tak výkonem výrazně posouvá blíže k modelu 911 GT3 (435 k). Navíc bude dodáván nejen jako Coupé, ale také v provedení Cabriolet. Kromě bohaté sportovní výbavy a většího výkonu s sebou nepřináší nový model oproti provedení Carrera S  zvýšenou spotřebu paliva, a to díky systému Porsche Intelligent Performance  (dle měření spotřeby NEFZ)!

Nová 911 Carrera GTS se v celé své modelové řadě vyznačuje jedinečným propojením o 44 mm rozšířené karoserie modelů Carrera 4 (vybavených pohonem všech kol) a klasického zadního náhonu se zvětšeným rozchodem kol. GTS se však od ostatních modelů odlišuje také dalšími technickými a optickými detaily.

Automobil je mimo jiné vybaven černě lakovanými 19palcovými koly RS Spyder s centrální maticí a lesklým okrajem ráfku. Na zadní nápravě jsou tato kola obuta do pneumatik o rozměrech 305/30 R 19. Mezi další vizuální speciality tohoto modelu patří rovněž přední část - z programu Sport-Design - s černě lakovaným spodním spoilerem, specifickými černými bočními prahy a v závislosti na barvě vozu černými, nebo stříbrnými nápisy Carrera GTS na dveřích a víku motoru na zadní části vozu. Černě lakovaný je také prostor mezi koncovkami výfuku na zádi.

Řidič a spolujezdec jsou pevně drženi na svých místech sportovními sedadly, jejichž střední části jsou čalouněny unikátně odolným potahovým materiálem alcantarou. V interiéru, který se vyznačuje černým provedením, nalezneme toto vysoce kvalitní čalounění na mnoha dalších dílech. Alcantara je například na věnci nového sportovního tříramenného volantu, hlavici řadicí páky či madlu ruční brzdy.

Zvláštní pozornost je třeba věnovat reakcím a výkonu 408 koní motoru boxer s objemem 3,8 litru. Jeho proměnný sací trakt je nyní vybaven šesti podtlakově ovládanými klapkami, které mění zaměření motoru z točivého momentu na výkon a opačně. V motoru modelu Carrera S je umístěna pouze jedna taková klapka. Díky tomu je stejného točivého momentu 420 Nm dosaženo při 4200 1/min, což je o 200 1/min dříve než v motoru provedení Carrera S. Motor je na straně výfuku doplněn sportovním výfukovým systémem s dvěma páry koncovek, z nichž jsou vnější nalakovány černou barvou a vnitřní leštěné a potažené speciální vrstvou nanočástic.

Carrera GTS je standardně vybavena šestistupňovou manuální převodovkou, kterou může na přání nahradit sedmistupňová dvouspojková převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe). Nejvyšší rychlost se u manuálního provedení ve srovnání s Carrerou S zvýšila o čtyři km/h na 306 km/h. Zrychlení z klidové polohy na 100 km/h se v obou případech zkrátilo o 0,1 s. V provedení vybaveném převodovkou PDK a paketem Sport Chrono Plus lze v režimu Sport zrychlit z 0 na 100 km/h během pouhých 4,2 s. Kombinovaná spotřeba modelu Carrera GTS s převodovkou PDK činí v kombinovaném cyklu NEFZ 10,2 l/100 km, což odpovídá produkci emisí CO2 ve výši 240 g/km.

Nová 911 Carrera GTS bude k dispozici na německém trhu od prosince 2010. Ceny včetně DPH budou u provedení Coupé začínat na 104 935 euro a u modelu Cabriolet na 105 050 euro.

Zdroj: tz

 

Autor článku Carrera GTS: Ještě sportovnější Porsche 911: FiftyFifty 10.01.2010