Ford Ka a Mitsubishi Colt - noví drobci do města

Jedno malé a druhé ještě menší auto se chystá na český trh. Mitsubishi Colt a Ford Ka.

Ford Ka
Před lety byl designovou bombou, kterou si kupovali zákazníci toužící po něčem extravagantním. Nové "káčko" už takové není. Nejmenší Ford se vyrábí v Polsku ve stejné továrně jako Fiat 500, s nímž má společných osmdesát procent dílů. Poznat to ale není. Ford Ka se vydal po stopě většího modelu fiesta a mondeo. U fordu tomu říkají kinetický design. To znamená, že auto má působit především dynamicky, jako by v každou chvíli mělo vyrazit na stometrový sprint.

Ford Ka je malé auto do města, v kterém obvykle bude jezdit jeden až dva pasažéři. Na zadní sedačky se ještě vejdou další dva lidé, ale neměli by mít 180 centimetrů. Jinak si rozhodí účes o strop, jehož se budou hlavou dotýkat. Interiér "káčka" si můžete nechat udělat hodně veselý. Různé barvy a pruhy nejsou problém. Naprostá většina řidičů ocení prakticky vyvýšenou řadicí páku, která není klasicky na podlaze. Pokud jde o bezpečnost, lidé od fordu věří v zisk čtyř hvězdiček z pěti v nárazových testech Euro NCAP. Záležet bude na výbavě, s níž auto do testu půjde. V základu ale počítejte se dvěma airbagy. Za příplatek jich ale zřejmě bude moct být až sedm. Dost nešťastné je otevírání kufru. U základní verze ho neotevřete jinak než klíčkem, ve vyšší verzi tlačítkem na dálkovém ovládání centrálního zamykání. Na kufru otvírací čudlík chybí. Jestli vás zajímá spotřeba, tak se u benzinového motoru o objemu 1,2 litru pohybuje okolo pěti a půl litrů na sto kilometrů. Spíš ale o pár deci méně. Nový Ford Ka se začne prodávat od ledna. Cena se zatím tají, ale odhadem vyjde tak na 230 tisíc korun.

Drsnější colt

Mitsubishi Colt, auto konkurující fabii, také prošlo proměnou. Zatímco Ford Ka je nový celý, colt byl spíš jen upraven. Dostal agresivnější čumák po vzoru většího modelu Lancer. Podle designérů japonské automobilky je to proto, že roztomilých aut pro ženy už se prodává příliš, proto je lepší být jiný, víc agresivnější, což by mohlo nalákat třeba i nějaké chlapy. Pro ty je připravená sportovní verze Ralliart s výkonem 150 koní. Jenže ta bude stát víc než 300 tisíc. Kdo bude chtít něco levnějšího, spíš zvolí verzi s motorem o objemu 1,3 litru. Tam by mělo stačit 250 tisíc korun. Třídveřová varianta bude zřejmě ještě o něco levnější.
Jenže jako u Fordu Ka nevymysleli otvírání kufru, tak u mitsubishi nedořešili jeho velikost. Má totiž objem jen 183 litrů, tedy o 41 méně než o třídu menší "káčko". To v praxi znamená, že tam dáte jeden malý kufřík a jednu plnou igelitku. Na druhou stranu má colt hodně místa pro cestující na zadních sedadlech. Stejně jako Ford Ka se Mitstubishi Colt začne prodávat po Novém roce.

 

Autor článku Ford Ka a Mitsubishi Colt - noví drobci do města : Jan Lippert 11.28.2008