Oblíbená škodovka v novém

Začne se prodávat v lednu, ale objednat jde už nyní. Nejlevnější stojí 302 900 korun. Nová Škoda Fabia Combi.

*nic*Uvnitř máte víc místa nad hlavou, v kufru víc místa pro zavazadla. První fakt zapříčinila oproti předchůdkyni skoro o pět centimetrů vyšší střecha, ten druhý lepší vyřešení interiéru. Délka i šířka auta totiž zůstala skoro stejná. Rozdíly jsou jen minimální. Problémem nové fabie combi, o které se dá říct, že je v Česku oblíbeným rodinným autem, je ale to, že díky malé šířce nedokáže odvézt tři děti, které jejich rodiče upoutají do autosedaček na zadním sedadle. Dobrou zprávou je tak alespoň to, že vzadu jsou speciální úchyty Isofix, do kterých se dvě autosedačky jen zacvaknou.

Na co stačí 300 tisíc
Při světové premiéře fabie combi byla v září zveřejněna i nabídka motorů. O něco později přibyl i kompletní ceník. Ten počítá s nejlevnější fabií combi za 285 900 korun. Tiskový mluvčí automobilky Martin Lauer ale o budoucnosti této nejlevnější verze mlží. Zatím prý není rozhodnuto, na jakých trzích se fabia s velmi slabým (a proto i levným) motorem 1.2 HTP s výkonem 44 kW bude nabízet. Podle internetového serveru iDnes ji ale půjde objednat o něco později – zřejmě až od února. Dnes objednané dražší kombíky budou prodejci zákazníkům předávat od začátku příštího roku.
Cena 285 900 je ve srovnání s konkurencí zajímavá. Už jen proto, že pokud jde o velikost zavazadlového prostoru, fabia combi před Peugeotem 207 SW a Renaultem Clio GrandTour výrazně vede. Co se týká ceny, základní verze je levnější než Peugeot. Cena Renaultu zatím nebyla zveřejněna.
Nižší cena se ale musí někde projevit. A škodovka šetří na výbavě. V základu jsou jsou sice čtyři airbagy, ale chybí například autorádio, centrální zamykání, el. ovládání předních oken nebo dokonce takové drobnosti jakou jsou kryty dvou schránek před spolujezdcem nebo kapsy na zadní části dvou předních sedadel. Za všechno se připlácí. Když nechcete, aby na spolujezdce zíraly dva otvory v palubní desce, kam nelze nic ukrýt, musíte si pořídit druhý výbavový stupeň Ambiente. Ten už ale stojí nejméně 316 900 korun. Zájemci o velmi úsporný naftový motor, kterému by mělo stačit maximálně pět a půl litru nafty na sto kilometrů, si musí před cestou do autosalonu do tašky připravit nejméně 381 tisíc korun. A až pojedou domů, měli by počítat s tím, že přeci jen zastaralý naftový motor 1.4 TDI bude vydávat dost hlasité zvuky, které budou pronikat do interiéru auta. Ono na fabii kromě vnějšího a vnitřního designu moc novinek není. Podvozek i škála motorů je s drobnými úpravami převzata z předchozího modelu. Ten se mimochodem bude prodávat do konce tohoto roku.

Nižší spotřeba, nižší emise
Škodovka se po vzoru prakticky všech automobilek snaží zaujmout i ekologicky smýšlející zákazníky. Prostředkem je Škoda Fabia Combi s označením Greenline. Někteří výrobci jdou cestou alternativních způsobů pohonu (elektřina, vodík), jiní volí klasické motory, které však dosahují co nejnižší spotřeby. Škoda Auto se zatím vydala druhou a levnější cestou. Škoda Fabia Combi Greenline je vybavena už zmíněným motorem 1.4 TDI, ale díky úpravám na aerodynamice, snížení podvozku o 15 milimetrů a úpravám motoru se podařilo vytvořit vůz, který v průměru dokáže jezdit za 4,1 litru na 100 kilometrů. Kolik bude stát se zatím neví.

Simply Clever
Známé heslo z televizních reklam škodovka potvrzuje drobnostmi, které posádce usnadňují život. Důkazem je například držák na dvě kola, která se díky tomu dají odvézt nastojato. Okolo nich pak ještě zůstává prostor například pro zavazadla. Pokračovat se dá gumičkou vedoucí po celé šířce vnitřní strany předních dveří – výborně dokáže držet například atlas. Ocenit mohu i háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru, nebo takzvaný síťový program, díky němuž vám po kufru nebude nic cestovat.



Základní ceny Škody Fabia Combi (verze Classic)

motor

převodovka

cena

1.2 HTP/44kW

5-stup. mech

285 900,-

1.2 12V HTP/51kW

5-stup. mech

302 900,-

1.4 16V/63kW

5-stup. mech.

330 900,-

1.6 16V/77kW

5-stup. mech.

355 900,-

1.6 16V/77kW

6-stup.automat

385 900,-

1.4 TDI/51 kW

5-stup.mech

380 900,-

1.4 TDI/59 kW

5-stup.mech.

397 900,-

1.4 TDI DPF/59 kW

5-stup.mech.

413 900,-

1.9 TDI/77 kW

5-stup.mech.

420 900,-

1.9 TDI DPF/77 kW

5-stup.mech.

436 900,-



 

Autor článku Oblíbená škodovka v novém: Jan Lippert 11.30.2007